About Me

Khasiat Daun Kelor Yang Ramai Tak Tahu

Khasiat Daun Kelor Yang Ramai Tak Tahu
daun.jpg
Daun kelor sudah disangka sebagai tumbuhan ajaib yang boleh digunakan sebagai ubat herbal semuanya penyakit. Kandungan vitamin C daunkelorsemakin banyak dari sayur ataupun buah-buahan yang lain. Selain itu, kandungan vitamin A serta pot4sium dalam daunkelordemikian tinggi.

Tak heran jika daun kelor diduga sebagai tumbuhan ajaib yang demikian bagus untuk tubuh.

Kandungan-kandungan dalam daunkelorini buat daunkelormempunyai demikian banyak manfaat. Manfaat daunkeloruntuk tubuh sekian banyak, dari mula mengubati penyakit dalam hingga penyakit luar.

1. Menyihatkan kulit
Daun kelor mempunyai kandungan vitamin c serta anti-oksidan yang demikian tinggi, ke-2 zat ini demikian baik untuk kesihatan kulit.
Daunkeloryang untuk jadikan sayur serta digunakan melalui cara teratur boleh melembutkan kulit serta mengelak timbulnya jerawat. Daunkeloryang ditumbuk boleh juga jadikan sebagai topeng muka yang boleh buat kulit muka semakin halus serta cantik.


2. Menangani diabetes
Satu di antara manfaat daunkeloryakni dapat menangani diabetes. Manfaat daunkeloruntuk diabetes dapat kurangkan kandungan gula dalam d4rah.
Daun kelor boleh jadikan sebagai! nsul! n alami untuk menangani diabetes. Makan sayur daun kelor boleh pula menghindar penyakit gula d4rah atau diabetes.

3. Menyihatkan mata
Daunkelorbanyak pula mempunyai kandungan vitamin A yang demikian baik untuk mata. Mengambil daun kelor boleh buat mata selalu dalam keadaan sihat serta jernih.
Daunkelorboleh pula menyembuhkan penyakit mata, langkahnya boleh dimakan segera atau air rebusan daun kelor di basuhkan pada mata yang sakit kehidupan seharian sehingga pulih.

4. Mengelak kanser
Anti-oksidan dalam daunkelordemikian tinggi, diluar itu daunkelormempunyai kandungan pot4sium yang banyak. Satu di antara faedah dari daun kelor yakni boleh mengelak kanser. Manfaat daun kelor untuk kanser yakni boleh melambatkan bahkan juga hentikan serta menyingkirkan kanser yang ada pada tubuh.

5. Merawat penyakit sendi
Daun kelorjuga sekian baik untuk menyembuhkan rematik. Faedah daun kelor untuk rawatan penyakit sendi boleh kurangkan rasa sakit pada sendi serta boleh kurangkan pengumpulan asid urik pada sendi sehingga boleh menyembuhkan penyakit sendi atau asam urat.

Khasiat Daun kelor memang sangat popular di luar negara ataupun didalam negeri. Bermacam penyakit boleh diubati dengan daun kelor. Kecuali dapat mengubati pelbagai penyakit, daun kelor juga sekian baik untuk dimakan seharian.

Manfaat daun kelor yang digunakan sehari-hari yakni boleh berikan kekeb4lan tubuh sehingga badan tak mudah sakit. Diluar itu, kelor dapat juga tingkatkan kekeb4lan tubuh dari pelbagai virus yang ada.

Catat Ulasan

0 Ulasan