About Me

Gerakan Yoga Ini Mampu Hapuskan Selulit.Perhatikan!!

Gerakan Yoga Ini Mampu Hapuskan Selulit.Perhatikan!!

Selulit merupakan gumpalan lemak yang terdapat di bawah kulit. Jadi sel-sel lemak ini akan menarik tisu di bawah kulit dan menyebabkan tekstur kulit anda jadi menggerutu. Selulit biasanya terjadi pada bahagian payudara, ketiak, perut, pinggang, punggung dan lengan.



Untuk pengetahuan anda semua, dianggarkan hampir 90% wanita mempunyai masalah selulit. Tidak kira gemuk atau kurus, semua tidak dapat lari dari masalah selulit. Munculnya selulit dianggap boleh merosakkan penampilan kerana kulit jadi tidak kelihatan mulus.

Penulis yakin anda iri hati bila melihat pera penari, atlet dan model boleh mempunyai kulit mulus tanpa mempunyai selulit di bahagian kulit peha mereka. Cara terbaik untuk mengatasi selulit adalah dengan mengetatkan kulit dan otot di bahagian pinggul, punggung dan peha. Sukan yoga adalah terbaik anda boleh lakukan di rumah, malah ianya mampu meminimakan kemunculan selulit.

                        


Caranya :

  1. Berdiri tegak dengan kedua kaki terbuka.
  2. Letakkan kedua tangan di pinggang.
  3. Kemudian angkat kaki kanan ke belakang dan tahan sehingga 20 hitungan (gambar 1)
  4. Kemudian dilanjutkan dengan badan condong ke depan sambil tangan meraih pergelangan kaki kanan yang ada di belakang. Lakukan sehingga 20 hitungan (gambar 2)
  5. Lakukan pada kaki kiri dengan gerakan yang sama.
Lakukan latihan ini secara teratur di rumah, selain bersenam untuk membakar lemak tubuh.

Catat Ulasan

0 Ulasan