About Me

Kulit Petai Bunuh Kencing Manis

Jangan Buang Kulit Petai, Ramuan Rahsia Kulit Petai Bunuh Kencing Manis! Jom Amalkan

Siapa yg tak kenal PETAI kan ? ada yg suka mengalahkan hantu bila jumpa petai, tak kurang jgk yg kurang selesa dgn baunya…tapi STOP !!! kulit petai, jgn buang tau….ada ramuan rahsia, boleh buat ubat KENCING MANIS…baca ramuan selengkapnya, jgn lupa SHARE !
Sebagian orang demikian sukai pada buah sayur ini, tetapi banyak juga yang anti makan petai. Bau ku4t yang khas pada petai memanglah telah menyebabkan banyak k0ntr0versi4l.
Kulit petai di yakin juga ampuh untuk mengobati pasien diabetes.
Tentang bahan-bahannya seperti berikut :
1. 1 l0njor kulit petai irislah kecil-kecil
2. 1 buah ketupat
3. 3 gelas air
4. Sedikit gula merah
Langkah buat :
Irisan kulit petai dimasukkan dalam ketupat, lantas rebus hingga lebih kurang airnya tinggal satu gelas, input gula merah waktu di rebus. Lalu disaring minum ramuan ini 2 x sehari. Selamat mencoba.
Ternyata AJAIB … !!! Ni lah Ubat Diabetes Paling Berkesan, Kongsikan Jangan Sampai Terhenti Di Tangan Anda.
Ibu menanggung derita diabetes atau kelebihan gula dalam darah sampai bila tubuh luka jadi akan SUSAH UNTUK SEMBUH.
Kerana ibu saya juga str0ke dan hampir semua badan sukar digerakkan hingga selama seharian hanya tidur / berbaring sahaja.
Sudah sejak mula setahun waktu itu pinggul ibu terluka (mungkin saja biasanya terlentang) luka itu buat l0bang dipinggul hingga mengeluarkan d4r4h dan kemudian bernanah dan bu “suk.
Luka itu mula melebar dan buat l0b4ng sana sini sampai luka itu kelihatan demikian kritikal .. serta menyebabkan b4u bus “uk (tidak perlu saya tunjukkan fotonya karna menjijikkan)
Sebaik pulang dr malaysia saya berusaha berunding dengan doktor mengenai luka itu, serta doktor berkata bila sisi badan telah mula mem bu “suk mesti di p0t0ng agar tidak melebar kemana mana. Saya telah cuba pelbagai langkah namun luka itu tidak kunjung sembuh ..
Lalu ada seseorang rakan yang mengesyorkan untuk minum rebusan daun talok / kersen / siri / ceri, dan saya putuskan untuk cubalah ..
daun-kersen1
Awal minum daun itu ibu saya demam dan luka mengeluarkan nanah banyakkkkkk sampai perlu saya ubah pembalut demikian kali, sesudah dua hari minum ..
luka itu tak mengeluarkan nanah lagi serta mula keluar darah merah dan hari lalu seperti ada daging yang tumbuh menutupi luka.
Related image
Luka itu mulai lebih baik serta tidak mengeluarkan darah atau nanah lagi, kurun masa sebulan .. luka mula kering.
Serta luka kecil mula tertutup, luka besar mula mengecut.
Sampai sekarang ini tetap masih saya minum kan .. namun daunnya tidak saya rebus namun saya keringkan dan saya s. e. d. u. h seperti buat teh hijau.
Satu gelas diminum 2 x sehari.
Kongsikan Jangan Sampai Terhenti Di Tangan Anda.
Berikut adalah manfaat lain daun ceri
Khasiat.co.id – Manfaat daun ceri yang paling terkenal adalah mampu menurunkan kadar gula dalam badan, dan juga mampu mengeringkan luka yang diakibatkan dari kadar gula yang tinggi dan tak kunjung sembuh. Sudah banyak para ahli herba yang mengetahui manfaat daun ceri yang akhirnya dibuat menjadi ramuan herba yang salah satunya untk menyebuhkan penyakit seperti diabetes.
Daun ceri mungkin lebih terkenal buahnya jika dibandingkan dengan daunnya itu sendiri, kerana memang buah ceri yang dikenali sebagai buah kersen ini sangat manis rasanya. Padahal selain buahnya yang cukup enak untuk dimakan dan manis rasanya. Ternyata daunnya mempunyai kandungan yang sangat berkhasiat untuk menyembuhkan beberapa penyakit.
Daun Ceri, Manfaat daun Ceri, Khasiat daun Ceri
Kandungan yang ada di dalam daun;
Alkaloid
Riboflavin
Karotena
Niacin
Protein
Saponin, dan masih banyak lagi
Tidak jauh beza dengan daun lain yang dibuat sebagai ubat herba untuk menyembuhkan beberapa penyakit. Anda boleh menggunakan daun kersen dengan cara merebus daun tersebut dan membuatnya seperti minuman teh. Dan kamu juga boleh menukar minuman teh yang biasa kamu minum setiap harinya dengan air rebusan daun ceri.
Cara membuat minuman daun ceri;
Ambil pucuk daun yang masih segar dan mudah, dan ambil satu genggam daun tersebut dan cuci hingga benar-benar bersih
Lalu masukkan air bersih ke dalam periuk sebanyak 3 hingga 4 gelas
Kemudian masukkan daun kersen yang sudah kamu cuci bersih ke dalam periuk
Seterusnya kamu rebus hingga air dalam periuk berkurangan menadi 1 gelas saja
Lalu diamkan agar air rebusan daun ceri menjadi hangat dan agak sejuk
Anda boleh mencampurkannya dengan madu agar lebih enak apabila kamu meminumnya
Anda boleh menukar minuman teh yang biasa kamu pengambilan setiap harinya dengan air rebusan daun tersebut untuk menyembuhkan beberapa penyakit yang kamu derita
Dengan banyaknya kandungan yang terdapat di dalam daun ceri tersebut maka tidak hairanlah jika banyak para ahli herba yang menggunakan daun ini sebagai ubat untuk menyembuhkan beberapa penyakit. Dan berikut ini beberapa penyakit yang boleh disembuhkan hanya dengan meminum air rebusannya sahaja.
1. Merawat penyakit kencing manis
Daun ceri memang sangat terkenal untuk menyembuhkan penyakit kencing manis. Dengan secara rutin mengambil air rebusan daun kersen maka akan menurunkan gula darah yang tinggi. Lakukan perundingan dengan ahli herba, seberapa banyak harus mengambil air rebusan daun tersebut untuk menyembuhkan penyakit kencing manis.
Kandungan di dalamnya yang dinamakan sebagai saponin itulah yang mampu menurunkan gula darah yang terlalu tinggi. Semakin rutin atau teratur mengambilnya maka akan semakin cepat gula darah anda turun. Akan tetapi kamu harus mengurangkan mengambilnya ketika gula darah anda sudah mula normal.
2. Menyembuhkan luka atau kudis
Masih ada hubungannya dengan gula darah yang tinggi, tak jarang pesakit diabetes ketika ada bahagian terluka pada anggota tubuhnya sangat sukar untuk disembuhkan dan sangat susah kering luka tersebut.Dengan mengambil minuman air rebusan daun ceri maka luka tersebut akan beransur-ansur mengering, dan juga kadar gula darah pun juga ikutan turun.
3. Mencegah kanser
Manfaat daun ceri ternyata sangat mampu untuk mencegah timbulnya kanser dalam tubuh, hal ini kerana adanya flavonoid yang berfungsi sebagai antioksidan untuk mencegah serta membunuh kanser yang ada di dalam tubuh. Dan caranya juga mengambilnya daunnya yang masih muda dan dibuat sebagai minuman sihat.
4. Meredakan rasa sakit
Rasa sakit yang ditimbulkan dari keradangan daripada penyakit boleh kamu redakan dengan meminum air rebusan daun ceri. Jadi daun ceri ini peranannya hampir sama seperti ubat asid mefenamat yang mampu meredakan rasa sakit atau rasa sakit.
5. Menurunkan kadar kolesterol
Dengan secara teratur meminum air rebusan daun ceri sekurang-kurangnya 1 kali dalam sehari maka akan menurunkan kadar kolesterol dalam tubuh kamu. Dan akan lebih baik jika kamu meminumnya pada malam hari menjelang tidur jadi tidak ada lagi aktiviti yang kamu kerjakan. Maka ubat herba dari daun tersebut akan berfungsi dengan sangat baik.
Manfaat daun ceri memang sudah cukup memberikan banyak bukti terutama pada pesakit diabetes. Daun ceri akan berfungsi menurunkan kada gula yang ada di dalam tubuh dengan cepat. Apalagi jika kamu tunjang dengan pola makan yang sihat, maka untuk terhindar dari penyakit diabetes sangat memungkinkan.

Catat Ulasan

0 Ulasan