About Me

KAITAN POKOK JARUM 7 BILAH DAN PESAKIT KANSER

 KAITAN POKOK JARUM 7 BILAH DAN PESAKIT KANSER



Pokok jarum 7 bilah ni saya pernah baca awal-awal tahun 80-an di dalam mastika. 

Seorang perempuan cina mengidap kanser.

Dia amal kan dengan kesep di bawah lidah dan berjoging setiap hari.

Daun ni berlendir bila dikunyah. Tapi penuh khasiat.  Dengan izin ALLAH kansernya sembuh dalam tempoh sebulan.

Lepas keluo kat mastika, esok pokok tu habis dikejekan orang. Tak tinggal sikit pun.

Pokok ni senang hidup.

Bila kawan-kawan yang tahu khasiatnya berkongsi cerita, timbul rasa nak cuba.

Tambah pulak tahu daun yg dah dikeringkan ni kalau dijual di kedai  ubat beratus RM, tu yang rebus sendiri.

Antara pengalaman saya, bila badan rasa macam nak demam, saya rebus 7..8 helai dan minum. 

Alhamdulillah.  

Tak jadi demam.  

Bila ada bisul atau bengkak-bengkak di tubuh, saya tumbuk letak sedikit air dan tepekkan ditempat yang bisul. 

Alhamdulillah.  

Bisul atau bengkak hilang.

Kalau saya rasa tapak kaki mula sakit, bisa bila memijak , saya gunakan daunnya sebagai detox.

Ambik daun banyak-banyak, letak air dan blend. Belendir.

Cari stoking yang lama, tuang dalam stoking dan pakai. Bungkus kaki tadi denngan plastik dan baring. 

Sedapnya rasa bila dia mula menyedut toksid. Terasa berdenyut tapak kaki.

Agak-agak 30-1 jam. 

Rilex lah. 

Lepas tu cuci kaki.

Ringan rasanya.

Biasa saya buat sebelum gi umrah. Tu yang selalu kena marah ngan jamaah sebab jalan laju. Jamaah jauh tertinggal kat belakang.

Ilang sakit-sakit kat tapak kaki. Tak yah budget mahal-mahal.

Jamaah selalu tanya, saya makan pil vitamin apa ya.

🤭🤭🤭 malu saya nak gi tau.

Saya jenis tak teliti makan ubat. Jadi saya jarang membeli. Sebab beli pun saya tak makan. 

Agak-agak tak sihat, saya rebus je daun ni. Dan solat duha jangan tinggal. Tu je ubat saya.

Kalau lutut saya sakit..Saya blend daun dan balut ngan tuala good morning kat lutut.

Alhamdulilah.  Ok.

Menantu bersalin dan buasir. Ngis tak leh duduk. Sakit.

Saya tumbukkan daun ni, masukkan dalam tisu dan suro dia letak di tempat yang bengkak. Cam pembohong. Esok dah ilang bengkak dan boleh jalan dan duduk cam biasa.🤭 ( sorry pecahkan rahsia)

Saya kanser tiroid. Sekarang saya cuba blend 2..3 lai ngan epal hijau. Alhamdulillah.  Bengkak tiroid di leher semakin menghilang. Saya tumbuk daun tu, letak di kain tudung yang tak pakai..lilit kat leher. Bengkak semakin susut.

Kalau saya sakit kepala, saya blend daunnya dan bungkus di kepala ngan tuala good morning. Peegh. Lega. Lepas tu cucilah rambut bersih-bersih. Memang lega. Nak-nak kalau kolestrol tinggi, ada bisul-bisul kecil kat kepala. Ini je saya buat.

Pernah bengkak buah dada. Sakit. Menangis-nangis. Tak leh sentuh. Sampai timbul urat-urat ijau. Gi klinik doktor kata urat tegang.  Nanti baik sendiri.

Balik saya blend daun ni dan tuang dalam tuala good morning. Tekap di dada.

Alhamdulilah. 

Ilang bengkak dan sakit 

😪😪😪

Saya tak tau lah sesuai tak kat orang lain. Tapi ni lah yang saya buat tuk ubat diri sendiri. Semua tu ngan izin ALLAH.  Kita usaha je. Tak salah mencuba.

Pokok ni berduri. Durinya panjang dan tajam. Hati-hati.

Ada yang bunga kuning dan oren.

Orang cina selalu rebus yang kering wat minum teh.

yang ni saya blend dan masukkan dalam stoking.

Masuk kan kaki dalam stoking dan bungkus ngan plastik.

Jadi detox yg baik.

Nak tahu khasiat dia, google lah. Lain tempat lain namanya.

Saya kongsikan apa yg saya dah cuba.

untuk orang lain, saya tak tau lah serasi ke tidak.

C&P dari siaran post Kelantan.

Catat Ulasan

0 Ulasan