About Me

Inilah 8 Cara Semulajadi Untuk Luruskan Rambut Anda Dengan Mudah

rambut.jpg

Kunci yang lurus dan licin adalah semua kemarahan hari ini. Walau bagaimanapun, banyak rawatan Gunting yang keras pada rambut anda yang menyebabkan kerosakan dan split berakhir. Tidak menyebut, penyelesaian tersebut yang biasanya mahal. 


Walau bagaimanapun, bagaimana jika kita memberitahu anda bahawa anda boleh mendapatkan cantik rambut lurus tanpa kos atau kemudaratan? 

Hakikatnya, bahan-bahan yang ramai di antara kita mempunyai di pantri kami memerlukan beberapa rawatan di rumah.

Jangan membeli ke rawatan menukarkan cure-all. Kebanyakan mereka datang dengan beberapa kesan sampingan yang agak curam. Sebaliknya, memilih untuk mencuba pendekatan semulajadi yang menyihatkan dan straightens. Mari menceritakan pada beberapa penyelesaian semula jadi cuba dan benar untuk rambut lurus.

1. Santan
Santan tidak hanya dikaitkan dengan mengekalkan rambut lurus, tetapi ciri-ciri antibakteria yang membantu mengurangkan likeliness jangkitan kulit kepala. Remedi rumah Cari mengatakan bahawa anda perlu mengeluarkan jus dari kelapa dan membenarkannya untuk rambut anda selama sepuluh minit sebelum dibilas.

2. Lidah buaya
Aloe Vera mempunyai enzim yang menggalakkan pertumbuhan yang sihat. Plus, gel boleh hydrate rambut anda untuk memastikan ia terus. Rambut kering adalah lebih cenderung kepada frizz. Rumah kedai ubat menunjukkan bahawa anda boleh membuat syarat untuk rambut anda dengan menggabungkan gel minyak biji anggur and aloe hangat cawan (120 mL). Basuh selepas tiga puluh minit dan rambut anda akan lurus.

3. Susu dan madu
Satu artikel dari pokok dgn diam mencadangkan menggunakan susu dan madu untuk mendapatkan kunci yang lurus. Campurkan satu cawan (240 mL) susu dengan satu sudu besar (15 mL) madu dan memohon kepada rambut anda. Vitamin dari susu ditambah pula dengan sifat pembersih madu membantu kekalkan rambut lurus dan berkilat.

4. Minyak kastor
Minyak kastor boleh bekerja untuk pastikan rambut anda tegak kerana ia menghidrasikan dari kulit kepala ke akar. Kot rambut anda dengan minyak kastor, membenarkannya untuk rambut selama beberapa minit sebelum dibilas jauhnya. Berhati-hati untuk tidak menggunakan minyak terlalu banyak kepada kulit kepala kerana ia akan membuatkan rambut anda kelihatan berminyak.

5. Fullers bumi
Fuller di bumi adalah pilihan yang hebat untuk taming mane anda. Ia berfungsi untuk hydrate dan membaiki rambut rosak. Cari rumah remedi yang menunjukkan bahawa anda perlu Campurkan satu cawan (240 mL) fuller rakyat bumi dengan lima sudu besar (75 mL) bunga padi. Seterusnya, Campurkan telur untuk membuat pes. Membenarkan untuk menetapkan pada rambut anda selama beberapa minit sebelum mengeluarkan.

6. Pisang
Pisang adalah amat kaya dengan Galian yang menggalakkan rambut yang sihat. Menurut rumah kedai ubat, anda perlu mash up dua overripe pisang dan cipta topeng untuk rambut anda. Hasilnya akan menjadi lembap rambut yang lurus dan berkilat. Apakah cara terbaik untuk menggunakan pisang yang terlalu masak!

7. Saderi
Top 10 Laman Utama remedi menunjukkan bahawa saderi boleh bekerja sebagai straightener yang semulajadi dan merangsang pertumbuhan rambut. Rendam daun dalam air dan gunakan ia sebagai spray pada rambut anda untuk mendapatkan hasil yang diingini.

8. Epal cuka
Cuka epal cider adalah bermanfaat untuk rambut anda kerana ia mengembalikan tahap pH semula jadi dan meningkatkan keseluruhan rupa dan rasa rambut anda. Apabila rambut anda sihat, ianya kurang cenderung untuk kering dan Chisholm sehingga. Menurut Top 10 Laman Utama ubat-ubat, anda harus menggabungkan dua camca besar (20 mL) cuka sider epal dengan satu cawan (240 mL) dan memohon campuran untuk rambut anda selepas tidak. Biarkan rambut anda dan membenarkan ia udara kering.

Adakah anda bersedia untuk luluskan rambut anda? Mencuba produk tersebut untuk melihat mana satu yang bekerja untuk anda. Jangan lupa untuk berkongsi dengan rakan-rakan anda!

Sumber: sehinggit

Catat Ulasan

0 Ulasan